söndag 6 november 2011

Knäckiga nougatrutor med doft av Dooley´s


Skulle testa ett nytt recept från "hembakat" på nougatrutor.
Vet inte om jag gjorde något helt galet, eller kanske min ugn som inte riktigt går att lita på, men jag tror inte dom blev riktigt som dom skulle, så jag ändrade namnet lite så får man vad man förväntat sig =)
Detta är iaf rutor gjorda på havregryn, mjöl, smör, sirap, bakpullver, vaniljsocker och socker.
Sen täcker man dessa rutor med ett lager av nougat som man smälter och tillsätter likör, eller de vad va jag gjorde iaf, de stod att man skulle blanda i whisky, men de gillar inte riktigt jag och inte hade jag det hemma heller så det blev dooleys istället.
Så dessa ska jag bjuda på på jobbet i morgon då jag firar min 5års dag på jobbet.

Love /J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar