lördag 5 november 2011

Tårtkurs - Blom och sprits

Förra helgen var jag på ännu en tårtkurs på tårdecor, denna kurs var sprits och blomkurs, det är en uppföljning på den första kursen jag var på.
Denna gång skulle vi få lära oss att spritsa på tårta och göra blommor.

Här på bilden ser ni vita rosor som jag spritsat ut och även små rosknoppar som de heter.

Sen gjorde jag liten "snäck" kant längst ner på tårtan och lite hängande jirlanger på sidan.

När man väl har börjat är det väldigt svårt att sluta spritsa, det är såå roligt, MEN tungt!
Tungt både att göra i ordning en kristyr och även att trycka ut den, man gör den så hård för att det ska hålla och det känns i handen kan jag säga.


Tårtan gjorde jag ganska enkel, hallonmous från tårtdecor och även glasscream, spacklad med chokladsmörkräm och täckt med sp med vaniljsmak.
Sen fick min älskade sambo ta med den och bjuda på på jobbet, den var uppskattad har jag hört =)
Love / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar