måndag 17 oktober 2011

Jordglobs Tårta

Hej Hej !
Förlåt att jag  varit så seg på att uppdatera men har haft så mycket att göra.
Inte de att ja inte bakat utan jag har bara bakat dygnet rynt känns det som, men jag älskar det! :)
Här kommer iaf jordglomstårtan från början till färdig. 

Tema och Önskemål som jaf fick skapa efter.
Något med vandring eller forspår för han har gått massa från olika länder.
Buddha och seberian husky.
Han ärDj så något med de.

Detta blev då sen resultatet.
Täckte och lenade till tårtan ordentligt innan jag skar av kanten!


Sen skar jag ut värdsdelarna för hand och skuggade med grön puder färg för att få ett lyft! 
Som jag skrev tidigare så var den som skulle få tårtan väldigt berest och har vandrat mycket så då tyckte jag att världen och fotspår skulle vara en bra symbol för detta.



Han som fick tårtan har 2 st Siberian Husky och hon dom beställde efterfrågade om jag kunde göra en sådan, detta blev resultatet, för att vara min första hund är jag ganska så nöjd faktiskt.
Den var helt vit i grunden sen blandade jag silver och svart puderfärg och fick fram en nyansskillnad på hunden.


Som ni ser så efterfrågades även en budda, väldig utmaning får jag säga, försöka få fram form och drag och allting rätt var inte de lättaste men den blev också helt okej.

Fotspåren lyckades jag med genom att trycka ut 2 st ovala bitar och delade på två och  sen parade ihop en liten och stor del.



Som sagt, fingrarna kunde varit lite bättre och fötterna med =)

Sista byggstenen var hans Dj karriär, den fick utspegla sig i ett litet Dj bås och sen hans Dj namn skrivet på tårtan.


Love / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar