måndag 17 oktober 2011

McQueen från filmen bilar

En av tårtor som jag gjorde klar igår var en McQueen tårta som jag fic beställd till 2 pojkar som fyllde år.
Temat skulle helt enkelt vara McQueen bilen från filmen Bilar eller Cars som den också heter.
Hela tårtan skulle se ut som en bil var önskemålet så det blev ju en klar utmaning då jag aldrig har gjort detta innan.

Har ju ingen bilform eller liknande så jag fick göra en stor kvadrat och sen försöka skära ut och bygga ihop.
Blev mycket kolla på nätet och forska runt på hur bilen såg ut och sen bara försöka efterlikna den.

Jag valde att bygga ihop tårtan utan vingen då jag tänkte att  det sklle bli lättare, gjorde sedan vingen utav sugarpastan som blev kvar efter att jag täkt bilen.
Sen satte jag in lagom långa spagetthi strån i tårtan för att fästa vinge i, sen stack jag i stråna i vingen och drog på ett lager med glasyr som limmade fast vingen ordentligt.


Sen när den var täckt och klar så var det bara att setta på dekaler, rutor, ögon och munnen och göra bilen hel.


Däcken på bilen är singoallas lakrits kakor som jag bara klädde in med svart dekorpaste och röda fälgar.

Sen fick födelsedagsbarnens namn stå på en nr plåt på baken av bilen





Han ser ganska glad ut får jag ju säga :)


Love / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar