måndag 17 oktober 2011

Prinsses tårta

En av mina bästa vänners dotter Vanessa skulle fylla 8 år óch det blev ju då efter lite funderingar om jag skulle hinna ett perfekt tillfälle att öva på bröllops/prinsess tårta =)
När jag säger prinsess tårta är inte det en klassisk prinsess tårta utan en tårta gjord för en prinsessa med ett utseende på tårtan som en prinsessa ska ha =)
När jag frågade min vän vad det var för tårta hon vill ha svarade hon kort och enkelt att henness dotters drömtårta var en bröllopstårta. :)
Hmm perfekt tänkte jag (inte) :) det var ju nämligen så att detta var på torsdagen och jag hade redan 2 andra ganska avanserade tårtor beställda till på söndagen, hade tänkt göra en lite lättare tårta till henne men ber en liten flicka att få sin dröm bröllopstårta på sin 8 års dag, då ska hon få de :)

Så jag satte igång och bakad på, skr ut runda tårtor och började göra blommor och prinsesskrona.
När jag skulle sätta ihop denna tårta hade jag stressat en del och det var välodigt varmt inne i köket vilket hade lätt till att dom små tårtorna utan riktig tårtform att stå kallt i "smällte" ihop något och försvårade klädningen utav dom, dom blev bulliga istället för höga och smala. Men det blev ju till slut bra ändå.
Lite extra kantdekorationer och annat så syntes det inte :)

Kommentaren från vanessa när hon fick se tårtan "Mamma har du berättat för Johanna att min absoluta drömårta ser ut så här? För det ärju precis så här den ser ut" :) Det värmer med sånna fina kommentarer från dmå prinsessor =)

Kronan gjorde jag emot ett glas helt på frihand, den skapas fram bit efter bit sen får den ligga på tork öven natten innan man kan ställa den på en tårta.

Tårtan innehöll vaniljbottnar med nogatfluff och glasscream, spacklad med chokladsmörkräm och fuktad med smaksatt mjölk för saftighetens skull.



Här har jag en bild på en nöjd Vanessa med sin tårta. :)
Love / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar