torsdag 28 april 2011

Glad Påsk...

Har varit en lång och mysig påsk helg får jag ju säga. Helt underbart väder och massa gott sällskap. Man kunde inte ha önskat sig mer, eller jo kanske att min älskade familj hade varit här då. Men jag får se dom snart iaf, iaf mammas sida av familjen, Kreta nästa!

Men för första gången sen jag var liten så har jag faktiskt påskpysslat och grejjat, riktigt roligt faktiskt. ennu roligare när de blev bestämt att vi skulle ha besök på påskafton, då blev de ju värt något också =)

Dessa askar gjorde jag dock innan påsk och tog med mig hem, mormor och mamma fick bli ägare av dessa =)

Sen Pyntade jag även en lite äggkartong, sett några sånna här och tyckte de såg så roligt ut att jag också ville testa, hade dock velat göra många fler och lite andra färger, men min hjärna hade annat att göra och de blidde bara en.





Tanken var att fylla paketet med kinderägg och lite annat och ge bort till en vän, men då de blev bestämt att vi skulle få fler barn på besök så delade jag ut dom enskilt istället och sparade kartongen själv.
Kanske får någon denna nästa år eller så har jag den bara framme själv helt enkelt.


Den här skålen fyndade jag på ett ställe påvägen hem från mor, kommer inte ihåg va de hette men dom hade massa billiga söta saker och massa massa godis.
Denna skålen kostade bara 79:- och den kommer vara med på många hörn.


Första annvändnings området blev påskpyntad, la lite enkla vita fjädrar och vitmålade grenar i samt satte ett påskband runt kanten och gjorde en liten rosett.


och som ni ser rammlade en lite sån där söt kyckling ner i skålen också.
Får se hur den ser ut nästa gång, godis eller fruktskål? eller kanske blomvas? Ja vi får se =)

Nu idag har jag iaf städat undan påsken och tagit en liten promenad.
Behövs många timmars gång för att gå av helgens alla kg godis man proppat i sig, usch!
Men tack och lov så har de varit underbart väder och massa vänner attb ringa så promenaderna har bara varit behaglilga.

Love / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar