tisdag 19 april 2011

Tårta till min vän

 Födelsedagstårta till min älskade vän/chef/bror, han har en väldigt speciell plats i mitt hjärta därför svårt att säga vad han exakt är till mig, ja om ni förstår. Man kallar ju så många för en vän, eller mer en en vän, eller släkt eller ytlig bekant, bästa vän, ja de finns många olika sett att beskriva sin nära på. Men den här mannen har betytt så mycket för mig att jag inte bara kan kalla honom för en vän, men absolut inte säga "mer e en vän" för de e absolut inte på de sättet heller. ja, nä nu släpper jag detta, ni förstår vad jag menar. Jag har ju alltid en sån förmga att väva ut när jag ska berätta eller förklara någonting och väldigt lätt kan de ju faktiskt också bli så att jag krånglar till saker och ting och får de att låta mycket mer komplicerat env de egentligen är. Det enda jag ville säga nu egntligen var ju att den här vännen är väldigt speciell för mig och jag är oerhört glad att jag ar honom i mit liv och önskar att han allti kommer att finnas där!

Jag ville iaf göra en jätte stor och fin tårta till hans fest han skulle ha i lördags, hade tänkt mig en 2vånings tårta, skulle vara en fotbollsplan som grund med en rund mindre tårta uppepå med loggan på laget han alltd tjatar om. Den var i mitt huvud riktigt snygg, och hade säkert blivit de också.
MEN så självklart blev man ju sjuk, väldigt irriterande då jag redan hade börjat göra bottnar och fyllning till tårtan, hade köpt allt som skulle vara på och i och så. Men men, livet är inte rättvist och jag fick kasta allt jag redan påbörjat.

Exktra tråkigt blev de ju också genom att jag missade festen förra året också och verkligen såg fram emot i år :(
Men som ni ser så blev det ju en tårta iaf, dock i lite mindre utförande också lite snabbare tillverkning.
Men blev iaf väldigt nöjd med smaken.
Tårtan var uppbyggd på "kärleksmums" bottnar, tog ett recept på lyxaiga kärleksmums och delade på 2, gräddade dom i 2 omgångar i en rund tårtform istället för i långpanna och tyckte faktiskt att dom blev riktigt goda. Imellan hade jag ett laget med Geisha Fluff och ett lager med Geisha... ja vad kallar man de då? Smälte iaf choklden, ca 150g och sen hällde jag i ca 1 dl grädde och hällde på.
Sen spacklade jag tårtan med grädde ochtäckte med sugarpasta!
De var tårtan de.

Tårtbilden beställde jag på tradera, väldigt smidigt och bra. Men var lite nervös att det skulle vara fel lag, hade dubbekollat och frågat en annan vän och hon bekräftade att de var rättlag, MEN hon skämtade ju även om att de skulle vara kul och komma med en tårta med motståndarlaget så att säga, bara för att retas då tyckte hon, så jag blev ju lite orolig där att de faktiskt va så att hon retades med mig, men så va de inte =)
Det var rätt bild och jag tror han blev glad =)

De var allt för denna tårta.

Love / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar